perjantai 29. joulukuuta 2006

joulu the aftermath

Pitäjän kaverini kutsuvat minua vielä velvollisuudentuntoisesti kinkereihinsä. Vaikka olen jo muutamana aikaisempana kertana osoittautunut vaisuksi ja ilottomaksi.

Olen epäsosiaalinen biletupakoija. Juhliin ostan tupakkaa, että minulla on tekosyy paeta pihalle seisoskelemaan yksikseni.

Joku on painostanut Simon pyytämään minua sivuporukan kanssa ravintolaan uudeksi vuodeksi. Simo suhtautuu minuun varautuneesti ja ehkä hieman vihamielisesti. Hänen tyttöystävänsä ja yleensäkin kavereiden tyttöystävät suhtautuvat minuun myönteisesti, ehkä siksi, että sääli on heille sallitumpi tunne ja toisaalta sosiaaliselta olemukseltani olen naisten naurattaja. Tyttöystävät jututtavat minua, he kysyvät kummitytöstäni ja osoittavat ihastusta vastaukseen. Kyllä kaveritkin on suopeita. ovathan kutsuneet minut, eivätkä pakota minua uhoamiseen ja jalkapallopeliin.

Omasta käyttäytymisestäni huomaan seuraavat asiat.

Pyrin säälimään kaikkia.
Vihaan kaikkia joita en kykene säälimään.
Ikävystytän kaikkia joita kunnioitan.


Joulusta vielä sen verran:
se on ohi vasta loppiaisena. Joku huomautti, että kauanko aion joulua viettää, kun toivotin hyvää joulua tapaninpäivänä. Joulun ydin on aaton jälkeen lahjapelien pelailu pyjamaisillaan. Joulu loppuu uutena vuotena tai silloin kun konvehtirasioiden huonotkin on menneet kaupaksi. tai loppiaisena.

3 kommenttia:

Annikki kirjoitti...

Ei ole mitään vikaa siinä, jos vanhat kaverit kaikkoaa; se on ihan normaalia. Ei minulla ainakaan ole säilynyt kuin kaksi nuoruuden kaveria ja nekin vain silloin tällöin vierailu-tuttuina, eikä uusia ole tullut sen vertaa. Erakkuus kunniaan!

(Onneksi on iso perhe, se on vähän kuin ois kavereita, kun on neljä siskoa ja kaksi veljeä.)

Mutta kyyninen yksinäisyys on vähän ikävää henkiselle hyvinvoinnille. Se on kuule ihan ookoo olla outo ja sellainen, ettei sovi porukkaan. Kysy minulta, minä tiedän, ja tuota... vaikeasti depressoitunut.

Annikki kirjoitti...

nii, ja minäkin säälin kaikkia.

ja sitten tulee kauhea suuttumus, kun hyvää hyvyyttäni säälimäni ihmiset paljastuvatkin itsekkäiksi paskiaisiksi, joihin sääli oli hukkaanheitettyä. piru ne periköön.

Pekka Eskimo kirjoitti...

minä säälin itsekkäitä paskiaisia, koska he ovat paskiaisia ja lisäksi itsekkäitä.

vihaan taas niitä, jotka eivät sääliäni kaipaa. eli niitä, jotka pärjäävät liian hyvin. varmaankin jottain narsismia taas. (kaikki tunteet tuntuu olevan muotisananarasismia). yritän alentaa muita ihmisiä säälimällä heitä, mutta kun en pysty säälimään heitä poden alemmuuden tunteita ja se ilmentyy vihana.